Welcome to OrchidsForum.com. We are a friendly online community for Orchid Growers all over the world. If you haven't joined yet we invite you to register and join our community. Hope to see you on our forums!

Pray this week for my girl pupperdogs please!!!

Discussion in 'Pets and Wildlife' started by Posey, Dec 15, 2008.

  1. Posey

    Posey New Member

    Messages:
    350
    Likes Received:
    1
    A short time ago, Ms Sasserfrassers/aka Sassy, like ate a hole in her side. I swear to God, a big 3" diameter piece of skin was missing on her side when I came home one day and she was chewing the crap outa it. Me I'm thinking, OK you are a bit screwy when you get upset, I understand why all this crap is making you upset but WHAT THE HELL IS WRONG WITH YOU!!! So anyway, FINALLY, today I was able to get an appointment to take her in and she has a nasty cancer. Here I thought it was just a bite. Boy, I was kinda floored I tell ya. Snif. She was trying to eat it out, I guess. I feel so friggin mean now. Snif. I left her there for surgery in the morning. Hopefully, the X-rays will not show it has spread to her lungs already. Anyway, please send good vibes that her surgery and X-rays go well. They are also testing/cutting off three other things I'm now worried as crap about.

    I also took Mallikie in cause his ears haven't been staying pristine clean, w/my normal routine, since the hurricane. I figured ear mites or some kinda wierd arse thingie that acts up with these storms but treatment for ear mites hasn't done a blasted thing. He has a antibiotic-resistent staff + other bacterial AND a fungal infection in his ears. I'm sure he got the latter from my chids. LOL.

    Well hell, why not go for broke. I mean this is sorta a new vet and he seems REALLY good. I was only supposed to take Sassy in today but I sorta brought Mallikie with me. Sooooo, for the appointment I had for Mallikie tomorrow, I'm taking Congo and Dryfus. The rationale for this is that Congo is Sassy's sister and perchance we will get a better handle on things as well as be able to help Congo, although I think its sorta late for that with all the bad diagnoses that she has had so far. Anyway, needle biopsies for Congo and a lung X-ray and routine, I hope, stuff on Dryfus. Congo will probably, I dunno, I'm kinda freaked right now, for surgery on W and hopefully Dryfus and Sassy will come home.

    The only good news was that Mallikies annual heart worm test was negative. Wooooohooooooo

    This ain't turning out to be a very good holiday season. First my bro dies and my 87 and 86 year old parents are like weirded out as shit about it and I feel so helpless that I can't help, now the girl pupperdogs are in trouble, my pony was a real bitch today when I tried to do some stress-relief and ride her (course I haven't ridden her in ages cause of all this crap, lol), and my mum thinks my poor old dad is going. It sucks.
     
  2. Mary Jane

    Mary Jane New Member

    Messages:
    4,342
    Likes Received:
    15
    Location:
    Duluth, Georgia USA
    Hang in there, Posey. You are one of the strongest people I know.
    Come here and vent whenever you need to, we'll be here.
     
  3. Posey

    Posey New Member

    Messages:
    350
    Likes Received:
    1
    You are supposed to send good vibes for the surgery and test, girly girl. ;) LOL, thanks.
     
  4. dounoharm

    dounoharm almost there

    Messages:
    111
    Likes Received:
    4
    Location:
    in a log cabin in the hills of caroline
    i am so sorry to hear of your troubles posey...i will send all my prayers to your sassy girl...you be strong for her...it wont do for her mommy to crash and not be there for her so you be strong...stop feeding the pony sugar...
     
  5. Candace

    Candace Kept Woman Supporting Member

    Messages:
    1,151
    Likes Received:
    11
    Location:
    South of Sacramento
    Do they know what kind of cancer it is? Poor thing:< I hope the surgery goes o.k. and they can get it all. Fingers and toes crossed for you.
     
  6. Karen

    Karen Species nut

    Messages:
    2,559
    Likes Received:
    20
    Location:
    Southern California
    Good luck to you & Sassy! And all your pupperdogs too.
     
  7. Mary Jane

    Mary Jane New Member

    Messages:
    4,342
    Likes Received:
    15
    Location:
    Duluth, Georgia USA
    Good thoughts and vibes are a given, Posey. I hope all goes well for you and all of your dogs.
     
  8. Posey

    Posey New Member

    Messages:
    350
    Likes Received:
    1
    Thanks. I really miss her. I hope she isn't too scared tonight and I hope she is OK.

    AS to the type, it looked like multiple types but we need the rest of the biopsies. Poor Sasserfrasser.
     
  9. Karen

    Karen Species nut

    Messages:
    2,559
    Likes Received:
    20
    Location:
    Southern California
    AND, please make sure you are taking care of yourself :poke:
    OK???? :poke:
     
  10. Jean

    Jean whatever

    Messages:
    877
    Likes Received:
    11
    Location:
    TX
    So sorry! Best of luck, Posey and prays your way!
     
  11. Tracey

    Tracey Interloper

    Messages:
    1,113
    Likes Received:
    1
    Location:
    Queensland, Australia
    This really sucks Posey. I'm thinking good thoughts for Sass, and all the pupperdogs
     
  12. Forrest

    Forrest Really Neat

    Messages:
    2,300
    Likes Received:
    26
    Location:
    Northern California
    I'm sorry Posey. Hang in there.
     
  13. Jon

    Jon Mmmm... bulbophyllum...

    Messages:
    4,437
    Likes Received:
    102
    Location:
    Denver CO, USA
    Christ Posey. I'm sending all the good moojoo I can muster up for ya.
     
  14. Ann

    Ann Beadin' fool

    Messages:
    709
    Likes Received:
    26
    Location:
    Stuart, Florida
    Well, Posey, you kinda leave me speechless with your problems. Like everybody else said, hang in there and come here to vent. Good vibes coming your way for your pups and your parents and you.
     
  15. Posey

    Posey New Member

    Messages:
    350
    Likes Received:
    1
    Yeah, well this hasn't been the best year. LOL. Sasser had a good night and is in surgery now. The other pupperdogs are like, "I ain't going in THAT dog/quest bathroom. Sasserfrasser went in there and didn't come back." Thanks for the well wishes.
     
  16. Mary Jane

    Mary Jane New Member

    Messages:
    4,342
    Likes Received:
    15
    Location:
    Duluth, Georgia USA
    Be sure to let us know how it all turns out, PoseyToes. We really aren't the "dark side" over here, no matter what some people think of us. And we do care about you, very much.
    Later, tater.
     
  17. Mary Jane

    Mary Jane New Member

    Messages:
    4,342
    Likes Received:
    15
    Location:
    Duluth, Georgia USA
    update, please.
     
  18. Posey

    Posey New Member

    Messages:
    350
    Likes Received:
    1
    Well, she is very sore and very tired and hell on T-shirt neck lines but I think she is more comfy in a T-shirt than a big old plastic neck thingie as she can't even drink water with that on and has been thirsty as all get out. The cut a huge piece outa her where the part was that she ate off. Then there are 4 other ones they took off. Snif. I wouldn't know more until I get the pathology reports back from the vet school down the street.

    Thanks for asking. Here is a scary thought. LOL. I'm looking at this 'new' good vet I found that 'did' Congo's emergency eye and I'm thinking, 'I finally find a good vet and he looks older than dirt'. <Shame on me> Then I look at his diploma thingie on the wall and I see that he graduated 4 years after I started as a professor at that same vet school. LOL.
    1critters08 035.JPG 1critters08 036.JPG
     
  19. Rita-mo

    Rita-mo Just One More Please

    Messages:
    476
    Likes Received:
    15
    Location:
    in the ozarks
    Just read about Sassy, and sending all the good vibes and prayers her way. Do keep us posted Posey!
     
  20. LynneTyson

    LynneTyson New Member

    Messages:
    96
    Likes Received:
    0
    Thinking good thoughts for you and the pups Posey.